Trevor Sensor heeft het allemaal heel erg goed voor elkaar (8.7)

Een jaartje geleden debuteerde Trevor Sensor op Gobsmag met prima liedje Texas Girls and Jesus Christ van z’n debuut EP. Een maand of dertien verder en de eerste langspeler dient zich aan: Andy Warhol’s Dream. Huidige single High Beams is zó belachelijk fijn, dat we ‘m minimaal 4x achter elkaar draaien per dag.

Niet te missen: De Stem. Zo’n eentje met een rafeltje. Schor en schurend. Had er eentje van een Muppet kunnen zijn (doe maar eens je ogen dicht). Maar fuck, die ruwe randjes maken het onweerstaanbaar. Luisteren zul je.

Daarna valt je op: de piano. Dit ligt zo heerlijk in de mix. Een beetje achterin, maar toch genoeg hoorbaar om hoopvol te klinken. Tot de laatste 30 seconden. De gitaren zijn er klaar mee zijn en de pianist blaast samen met De Stem het liedje uit: “O brother, I’m tired. No, I don’t want to do this anymore.”

En nog een keer draaien.

Het kan niet anders dan dat ‘High Beams’ het prijsnummer van Andy Warhol’s Dream is. Al hoewel, eerder voorproefje ‘The Money Gets Bigger’ is óók goed en fascinerend. Het anthem-achtige refrein “I’m gonna be someone tonight” heeft een soort van metal-gitaren-laag op de achtergrond en tegelijkertijd een heel koor waardoor het zowel angstaanjagend als euforisch klinkt en je inderdaad gaat geloven dat je vanavond verdomme iemand bent om rekening mee te houden. I’M GONNA BE SOMEONE TONIGHT. Nou ja, op z’n minst vanavond.

Vakwerk dus. Trevor kreeg hulp van interessante personen: Jonathan Rado (aka Foxygen), Richard Swift (The Shins, Damien Jurado) en Brandon Darner (Imagine Dragons). De rhythm sectie? Dat zijn Julien Ehrlich en bassist Max Kakacek. Inderdaad, het duo dat eerder Smith Westerns vormde en vorig jaar als Whitney met Light Upon The Lake één van de mooiste platen van het jaar heeft gemaakt.

Goed, tijd om High Beams weer 4x achter elkaar te draaien.


Wees de eerste om te reageren

    Comments are closed, but trackbacks and pingbacks are open.